Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

PääsivuGalleriaHakuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

Jutustelua

Siirry alas 
3 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6, 7, 8 ... 21 ... 35  Seuraava
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija

Jutustelua - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeSu 11 Marras 2007, 21:36

Liityn tuohon kirjakielikeskusteluun, kun olen niin jäänyt jälkeen tuosta talvi/lumi jutustelusta, toivottavasti talvi tulisi pian ja loskasää väistyisi. Kopion äikänopeamme: "Murteellisuus katoaa ellei sitä käytetä". Luulisin, että täällä olisi monta eri murteen puhujaa? Päälle päin en ole kyllä tunnistanut kuka on mistäkin murrealueesta, pieniä epäilyksiä vain. .D Tiedä sitten huomaako täällä joku muu paremmin kuka puhuu mitäkin murretta?

Phew. Pitäisi roolata. Erilaiset koulu kirjoitelmat ja esitelmät vain uhkaavat. Onneksi kuitenkin on TET aina sitä seuraavan tiistaille, ja näin on vähän helpompaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeSu 11 Marras 2007, 21:37

Itsellänikin on nyt varpaat jäässä, no omapahan on syyni kun ei oo sukkia jalassa.
En ole vielä lunta nähnytkään ja toivottavasti sitä tulee ja paljon, jouluaattona sitä sais olla! Eihän joulu oo mitään ilman lunta. Asun kai aika lähellä keskustaa täällä etelä-suomessa ja kun sitten lunta sataa (jos sataa) niin kun menee esim. tien yli. niin se lumi on ihan mustaa, mutta kyllä onneksi sitä valkista täältä löytyy myös!

Nyt olenkin jo alkanut laitaa päälleni jo vähän enemmän (onneksi)! Sillä ulkona alkaa jo olla aika kylmä. Aah! Mutta pääsenkin pian taas tallille, näkee hieman maaseutua ihanassa lumipeitteessä. Se vasta ihana näky onkin. Mutta oikein ei innosta ratsastaa maneesissa. Kun varpaat meinaa aina jäätyy, pitäis laittaa enemmän sukkia jalkaan.
Kerran oltiin kai keväällä

kentäl ja siel oli yhä lunta ja arvatkaa meinasinko jäätyy.
Tultiin kesken tunnin alas selästä ja marsittiin hetken aikaa ja takas selkään.

Mutta jouluna onkin kotona aina noita ihanan lämpimiä värejä esillä. Ja sitten se ruoka, joka täyttää koko pöydän, nam! ja sitten vaan enää kynttilät päälle ja valot pois ja syömään.

Kohta tai no miten nyt käykään, joutuu marssimaan kouluun lumihangessa. Jos nyt lunta tuleekaan vähään aikaan.

Ja sitten jos tätä ei ole vielä kysytty, kun en nyt ole oikein seurannut tätä keskustelua vähään aikaan. Niin voisitte kertoa lempi vuodenaikanne.

Minun on ehdottomasti kesä, kun on niin lämmintä ja silleen Smile
mintseli
Kuningaspingviini
Kuningaspingviini
mintseli

Viestien lukumäärä : 398
Ikä : 33
Registration date : 07.10.2007

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeSu 11 Marras 2007, 21:59

Ensin kommentoin nyt Aidan viestiin. En pistäisi yhtään pahakseni, ettet kirjoittaisi niin kirjakielellä. Itse asiassa monta kertaa olen alkanut kirjoittamaan tänne puhekielellä, mutta korjannut sitten jälkeenpäin. Kun ajattelen, et mua pidetään outona, kun kukaan muu ei kirjoita niin. ^^'

Ja Kazelle nyt heristän sormea. Itä-Tuuli kaipaa! : D
Ywekään ei ole näkyillyt...

Nyt tuohon varpaat-ja-sormet-jäässä -juttuun liittyen, mulla on varpaat aina sinervän violetit. Ajattelin et mulla ois huono ääreisverenkierto, ja minä kävin ihan lääkärissä asti! En muista mitä se lekuri sano, mutta se ei kuulemma ollut yhtään epänormaalia. En enää ikinä mene sinne, valehteli kurja! :'<

Minä en puheestakaan tunnista kuin ssavon murteen. Täällä, missä minä asuilen, ei tietääkseni puhuta mitään murteita.
Olen kauhealla juttutuulella 8D

En tiiä, mikä on mun lempi vuodenaika. Kun on kesä, haluisin et on talvi jne. En osaa yhtään sanoa ^^'
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 10:38

En minäkään ole huomannut täällä niin kauheasti poikkeavia murteita, vaikka itse aina välistä puhun eri murteilla, varsinkin jos mennään sukulaisia katsomaan, joko Pohjanmaalle tai tuonne Karjalaan. Sit vaan alkaa puhumaan murteella, varsinkin jos on pidemmän aikaa. Se vaan tarttuu, mulle ainakin ^^

No minen lempivuodenaika...hmmm. oikeastaan inhoan kaikki, mutta kaikista eniten rakastan syksyä (olisi vielä parempi, jos silloin ei olisi kylmä ja ei tietäisi talven olevan tulossa ^^), mutta syksy on ollut aina lempparini. Pidän kyllä jokseenkin myös keästä, koska silloin on lämmin, mutta ei nyt tarvitsisi olla liian lämmin kuitenkaan.
Oikeastaan kaikissa vuodenajoissa on jokin ihastuttava, mutta myös täysin inhottavakin piirre.

Aah, toinen viikko vielä TETiä, mut sitten takaisin kouluun. Ei jaksais, kun on aika hitosti vielä luettavaa. Kokeet ja kaikki, sitten vielä harrastukset päälle. *hakkaa päätä seinään* Ihan liikaa muistettavaa ^^
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 14:54

N ainakin täällä meilä päin on satanut varmaan koko päivän lunta.. Tärin tärin..
Korvat oli jäässä ulkona! Mutta nyt on jo lämpimämpi... Tämä tietää selvästi maneesissa ratsastusta, kenttä on jo ihan miten sen nyt sivistyneesti sanoisi. Mutta en kyllä tällä säällä kentällä haluaisi ollakkaan.

Kesää, jo odotan.. Silloin saa ratsastaa kentäl ja se on ihanaa talli aikaa ja muutenkin kiva olla ystävien kanssa ulkona!

No, mutta talvea on vielä paljon edessä. Mutta nyt pitääkin nauttia siitä mitä talvella voi tehdä! On vähän laiskahko olo... Ei vaan hirveesti huvita kirjottaa, vaan tarviin jotain keskusteluu ku oon ollu jossa hme paikassa, missä melkein kukaan ei osaa puhuu suomee.. Tais olla tuolla Kreikassa? vai missä lieneekin! Joten puhukaa, haluan keskustella, on vaan semmonen olo.

Tänäännäin kaverini ihanaa! Taas hieman hulluiltiin, mutta eipä mitään!
mintseli
Kuningaspingviini
Kuningaspingviini
mintseli

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 15:34

Severille toivotan hyvää syntymäpäivää! : D
Muistinpas...

...Ja taas on sen verran kiire, etten ehdi roolauksiin vastata. >.<
Keskiviikkona terveystiedon koe, ja vihkoon kirjoitetut asiat ovat tärkeä osa koealuetta. Olen kuitenkin sen verran laiska, etten ole tunneilla mitään kirjoittanut, joten kamuni on tänne tulossa niin kopsaan ne asiat.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 15:54

Murteista jatkan. Mä asun muuten savossa ja täällä puhutaan yleens aika leveelläkin murteella. Mut tunnistaako sitä mun kirjotuksesta? : D

Onnittelut Severille minultakin (:
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 16:42

No, minultakin Severille onnittelut! Vaikken kyllä tiennytkään aiemmin että hänellä on tänään synttärit. Eikun, luinpas mie sielt esittele itsesi hommasta, kai scratch

Eipä kai muuta...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 16:58

Hihii. Olen nyt taas tippunut kärryiltä, mutta joo ^^

Asun ilmeisestikin pohjoisempana kuin te muut, täällä on lumet olleet maassa jo monta päivää. Täällä on khylmää ja pyörä juuttuu hankeen ;D

Täälä puhuu kai ihimiset oulun murretta ;D Tai jtn. sinne päin ;S
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 17:15

Kiva, kiva. Täällä lunta ei ole kauhean paljon. aarhg, huomenna ulkoliikuntaa kai...
Jos asuisin siel missä nyt ootkin olisi jo jääpuikko, kun en laita edes pipoa päähän.. Normaali? Ja nyt näyttää et ois jo kello seitsämän tai jotain...
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 17:28

Hmm. Täällä näyttää nyt jo yöltä ;/ Ja kello vasta ½6 Hyvä jos ulkona näkee, onneksi on keksitty katuvalot.

Koirat ne on vaan. Miten ne voi osata nukahtaa n. 3ssa sekunnissa? Mäki ;]
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 17:47

Jei! Synttärini muistettiin ^^ Kiitoksia teille kaikille, jotka muistitte n__n *halaa kaikkia*
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 18:12

Minultakin onnittelut Severille.
täänään ollut pitkä päivä ainakin minullakin.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 18:19

Ehdinkai minäkin vielä onnitella sinua Sever!? No oonnittelut sulle, vaikka viestini onkin jokusen myöhässä. En olekkaan ehtinyt vilkaista esittele itsesi-osiota ehkäpä minun pitää esitellä itseni siellä, jos teitä vain kiinnostaa. Kertokaa minulle kiinnostaako vai eikö niin katson jaksanko rustailla tsinne Very Happy.

Joo, täällä satoinkin lunta tänään, ei tosin paljon, paitsi no ehkä satoi mutta sitä en huomaa minä, olenkos sokea kenties?

Ja sitten siitä vuodenaika jutusta. Kesä <3 ihanan lämmintä, en tiedä syksystä maybe toka listalla sillä silloinhan olen syntynyt.
Ja vielä olikos se nyt niistä murteista.. En erota yhtään mitään mistään murteista, siis tiedänhän mä jos jotkut puhuu jotain murretta, en vain tiedä mikäs sen murteen nimi onkaan. Ja jos vielä jaksatte kuunnella minuaa niin hyvä Very Happy. Ilmeisesti puhun hämeenmurretta niinkuni varmaan mnota muutakin jos nyt olen kuullut oikein.

ÖÖ... Emt.
mintseli
Kuningaspingviini
Kuningaspingviini
mintseli

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 18:29

Huomasin Severin lähestyvät synttärit jo pari päivää sitten, kun tuolla alhaalla näkyy seitsemän päivän sisällä syntymäpäiviään viettävät henkilöt. ^^

En keksi taas vaihteeksi mitään järkevää sanottavaa >.<
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 18:29

Oiih~ Lisää onnitteluja! Kiitos vain oikeasti kaikille, kukaan ei koskaan meinaan muista minua n_n *rutistaa Miss Darcya ja Kiyoeakin*

Nääh~ Täällä satoi räntää, ja mine olen TETissä niin joduin kantamaan räntäsateessa paketteja, joskin menin poikkeuksellisesti tänään vasta yhdeksi töihin ^^

Kiyoe~ Tottakai sinäkin rustailet itsesi sinne *työntää selästä* Rustailemaan siitä ^^
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 19:14

Onnittelut Sever! .D Lahopäänä tahtoo yleensä onnitteluni mennä myöhäiseksi tai seuraavaan päivään.. ._.

Pheww. Lempi vuodenaika kysely? Hmm.. Sanoisin sysitalvi ja kesä. Ihana raikas pakkanen, silloin on kerrankin rauhallista ja jokin. Se kylmyys varmaan ja tuulisuus. .D Kesäsäkin on hyvä puolensa. Oikeastaan keski- ja alkukesä on parhainta aikaa. Silloin tuulee eikä ole lian kuuma.

Phew. Miksi aloitan nykyään aina puhumisen tuolla tavalla? Eh. Koitan tehdä uutta hahmoa vaikka olin luvannut etten tee kuin yhden, mutta nyt on pakko. Ellen olisi tätä jonnekin kirjannut en varmaan tekisikään sitä hahmoa. x'D
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 19:20

jaa, onkos jollakulla synttärit? no onnea vain Very Happy

kesä on lempivuodenaikani, sitten tulee varmaan talvi kun luminen maisema on niin kaunis ja syksy kun sataa paljon, viimeisimpänä tulee kyllä kevät, mutta kyllä pidän siitäkin kun alkaa lumet sulaa ja tulee lämpimämpää ~_~

ihan kamalaa, olin unohtanut käydä täällä kokonaan ;PP no pitää alkaa rustaa hirveästi viestejä kun olen loistanut taas poissaolollani, njeh, varmaankin olen jäänyt jälkeen pöh.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 19:34

Kiituksia vain teillekkin *rutistaa Kazea ja Mercurya* n_n

En minäkään nyt niin hirveän usein täällä ole käynyt. Tänään on tullut oltua hieman enemmän ^^

Minekin olen ajatellut toista hahmoa, mutta kun pelaan aika monessa paikassa, ja ei sitten vaan riitä aikaa kaikkiin pelaamisiin n_n Ja sais ensin hieman peliä, tuolla miun Nedollanikin ^^

Nyaah~ Täällä sataa räntää -_- Ei kiva. Jos pitäisi sataa jotain niin satais vaikka sitten sitä lunta, ja tulisi pikkupakkanen, jotta maa ei olisi niin kuraista ja voisi kävelläkkin ihan melkein missä vain, väistelemättä kaiken maailman kuralammikoita...^^'
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 20:14

Yep.. Luin keskusteluanne joo, en kyllä enää muista mistä puhuitte, taisitte vastailla ...
Lyhyt muisti minulla joo. Taas särkee päätä.. oon hirvee dataaja jään koukkuun kaikkeen. Mutta menen nyt katsomaan frendejä, jotta ei tarvitse saada pahempaa päänsärkyä.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 20:16

*rutistaa Severiä takisin*

en voisi edes harkitakkaan toista hahmoa, kun tuolla ensimmäisellä on jo vaikeaa (olen aloittelija) ehkä sitten kun kokemusta kerttyy tarpeeksi =)

täällä satoi n. kolmelta pikkurakeita, kivoja ne Smile muuten täällä on satanut koko päivän, haluaisin vain kunnollista lunta tänne, onko liikaa pyydetty? mööh
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeMa 12 Marras 2007, 20:31

*halii yhä mercuryä ja kaikkia muitakin* Ihanaa kun ihmiset muistaa minua ^^

Minä pelaan nyt jo niin monessa paikkaa, että on niin paljon pelejä ja henkilöitä, ja kaiken kukkuraksi koulu pukkaa päälle. Pitäisi kokeisiin lukeakin nyaah~ ei jaksaisi *hakkaa päätään seinään ja parkuu* Enkunkokeet!! Oh god...Unohdin nekin. No onneksi ovat vasta viikon päästä n_n

No niinpä! Jos meinaa sataa, niin sataisi sitten kunnon lunta. Olen aivan samaa mieltä. Kokonaan olen kyllästynyt märkään ja rapaiseen tiehen, joka suorastaan lilluu vedessä. Tallillakaan ei oikein viitsi mitään tehdä ja rata kaiken kukkuraksi tulvii, ettei voi ajamaankaan mennä, tai sitten pitäisi hankkia snorkkeli ponille ja kärryihin kellukkeet 8D

Mikä on teidän lempieläimenne? Ajattelin tässä nyt kysyä, kun on kauhee puhe-addiktio menossa ^^
Minä rrrrrakastan kissoja ja hevosia, no tietenkin pidän kaikista maailman eläimistä ja öttiäisistä, mutta nuo kaksi lajia ovat yli kaiken...*rutistaa omaa kissaansa ja saa kauhian söpöstely kohtauksen* n_n
Aida
Kuningaspingviini
Kuningaspingviini
Aida

Viestien lukumäärä : 838
Ikä : 32
Registration date : 11.08.2007

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeTi 13 Marras 2007, 12:40

Ää, tulipa syyllinen olo. Käväisin juuri Severin syntymäpäivänä tällä foorumilla, enkä tietenkään silloin jaksanut minkäänlaista onnittelua raapustaa! Kuinka kamala olenkaan? No, minäkin lähetän myöhäiset synttäri onnittelut Severille. Ja anteeksi, kun en jaksanut sinua heti muistaa^^ Eli paljon onnea. : )

Minäkin pelaan itseasiassa aika monessa paikassa, mutta nyt kun tämä oma roolipelini on lähtenyt aika hyvin liikkeelle, pitää tämä, harrastus ja koulu minut jo kamalan kiireisenä.
Olen siis miettinyt lopettamista näissä muissa paikoissa...
Kattoo nyt.

Ja oikeasti, ulkona on niin kamalan kylmä! Vaikka Miss Darcy sen kiistääkin.. Siellä on niin kylmä, että jäädyn. Nytkin olen peiton alla. Ja tietääkseni ulkona ei pitäisi olla lunta.. Tietääkseni. En jaksa nyt katsoa ikkunasta, mutta luulen että se on ehtinyt jälleen sulaa.

Lempieläin? Rakastan koiria, ehkäpä juuri siksi, että minulla on tällainen oma valkoinen karvapallo.
Se on niin ihana! Ja mitkä nappisilmät, nehän sulattavat jokaisen.
Pidänhän mä koirista muutenkin, sillä musta on kivaa kun ne on niin seurallisia, ja oppii tottelemaan hyvin jne. Ja niitä on ihana paijata.

Nykyään pidän paljon myös kissoista. Puputkin ovat ihania. Ja joutsenet niin kauniita.

Ainut mitä en voi sulattaa ovat käärmeet ja ötökät. Hämähäkit ja ampiaiset ovat mitä kamalampia, kun niiden kanssa tömään, lähtee pikajuoksu kirkuen.

Onko kukaan täällä katsonut Big Brotheria? Itselleni ainakin tuli siitä mieleen eräs kilpailijoista Suvi, jolla on kamala lintukammo.
Voisin verrata itseäni häneen, sillä tosiaan käyttäydyn aika lailla samalla lailla kohdatessani lintuja. Kyllähän mä niistä pidän, mutta pelkään että ne tulee päälle tai nokkasee tai jotain : D
Enkä mä niitä nyt pelkää, jos ei ne lähelle tuu. Mut sitku ne tosiaan tulee liian lähelle niin mä en kestä enää. Varsinkaan jos ne lentää, tai juoksee mua kohti. Tai niinhän mä aina luulen et ne juoksis mua kohti, vaik aina ne on ohitse menny. Johtuisko siitä että kiljun niin lujaa?
Nyt sitten rupes hävettää tän kertominen ^^
https://valhalla.palstani.com
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeTi 13 Marras 2007, 12:48

*halii Aidaa* Kiitos kiitos! ^^

Minekin inhoan ampiasia ja kaiken näköisiä toukkia. Varsinkin niitä valkoisia ja iyh. Ne on niin jotenkin äklön näköisiä *tärisee jo pelkästä ajatuksesta*

Minä en ole ainakaan katsonut BB.tä. Linnut jos ne lentää päin, varsinkin joku iso. Niin minä myös pelästyn hieman. Kanat, ne vasta inhottavia on jos nokkasee. Kokemusta on. Yksi kana onkin niin vihainen että jos sen lähelle menee niin se alkaa jahtaamaan ja nokkii samalla jalkoja.
Mä en edes pidä linnuista, paitsi isoista petolinnuista, ja varpusista. Varpuset on niin söpöjä kyllä ^^
Aida
Kuningaspingviini
Kuningaspingviini
Aida

Viestien lukumäärä : 838
Ikä : 32
Registration date : 11.08.2007

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitimeTi 13 Marras 2007, 13:11

Hehee, onneksi onnitteluni vielä kelpasivat !

Ampiaiset, niin hirveitä. Pelkkä niiden surinakin ällöttää!
Ihanaa asua suomessa, sillä olen kuullut esim. Virossa asuvista ampiaisista, joista osa on monta keraa isompia! Mä olisin jo kuollut, jos olisin joutunut niiden kanssa tekemisiin. Nää Suomen pikku-ampparit riittää ihan hyvin mulle. : D

Mua rupesi nyt häiritsemään tämä mun hymiöriippuvuus, mikälie onkaan?
Kuitenkin ahdistaa, kun koko ajan tekee mieli tunkea jonkinmoinen hymiö jonnekkin, ilman niitä, musta tuntuu et kirjotan kauheen tylyä tekstiä..
Ne jotenkin tekee siitä ilosemman. Toisaalta niiden käytöstä tulee välillä jopa lapsellinen olo. Ahdistavaa!

: D - oli pakko.

Viimeinen muokkaaja, pvm Ti 13 Marras 2007, 15:49, muokattu 1 kertaa
https://valhalla.palstani.com
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Jutustelua   Jutustelua - Sivu 7 Icon_minitime

Jutustelua
Takaisin alkuun 
Sivu 7 / 35Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6, 7, 8 ... 21 ... 35  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa