|
|
| Hevoskeskustelua | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Vieraili Vierailija
| Aihe: Hevoskeskustelua Su 11 Marras 2007, 21:17 | |
| Eli tänne siis vain ja ainoastaan keskustelua hevosista + hevospiirustuksia voi laittaa. Ja tietysti hevospuuhista esim. ratsastuksesta. Saatte myös ilmaista mielipiteenne hevosista. Jotta keskustelua syntyisi tänne voisitte vaikka sanoa lempi hevosrotunne ja miksi juuri se hevosrotu?
Minun on shettis, sillä niillä löytyy tuota luonetta niin hirveästi. esim. tuo jääräpäisyys<3 |
| | | Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ma 12 Marras 2007, 08:49 | |
| Yei! Hevosia! *ilmoitti juuri poninsa starttiin muutama minuutti sitten* No minä rakastan hevosia ja poneja. Olen ollut suunnilleen yksivuotiaasta noiden eläinten kanssa. Ja entisen ponini sain myös yksivuotiaan. Poni oli minua vain vuoden nuorempi. Eli ihan varsa kun sain hänet. Poni vain sairastui yhtäkkiä ja jouduttiin viemää klinikalle, jonne sitten lopetetiin, kun mitään ei ollut tehtävissä. Kauhea isku! No, mutta nyt minulla on ihan uudet kujeet menossa ja uusi poni. Shettis tämäkin. Hieman erilainen luonne, kuin entiseni. Entiseni oli täysin jääräpää, kun taas tämä uusi on nöyrä ja kiltti. Jotkut sanovat myös että olin hieman typerä, kun en ottanut hevosta, vaan päädyin sitten uuteen poniin. Halusin jatkaa sitä, mihin edellisen kanssa jäin. Ja shettikset ovat vain niin, jotenkin enemmän lähellä sydäntäni.
No minä en oikeastaan ratsasta niin kauheasti. Ajan, raviurheilua. Se on ollu enemmän mun juttu. Pelkäsin meinaan pienempänä laukkaamista ja lopetin ratsastamisen, mutta enhän minä kokonaan hevostelua voinut lopettaa, kun oli hevoskärpänen purrut. Ajoin sitten tuossa nelisen vuotta sitten poniravikortin ja sillä mennään. Seuraavat kisat viikon päästä 8D
Minun lempirotujani...hmm...rakastan jokaikistä rotua ja minun mielestäni jokainen hevonen ja rotu on jollakin tavalla hyvin kaunis. No, sanotaan nyt kuitenkin ne muutamat rodut jotka ovat lähellä sydäntäni; Shetlanninponit, no tietysti kun on koko ikänsä sellainen ollut. Ne ovat vain jotenkin niin hellyyttäviä ja jääräpäitä. Suomenhevoset, toinen aivan lähellä sydäntäni oleva rotu. Nämä ovat jotenkin niin jaloja ja ihania. Niiltä löytyy sisua, eivätkä ne ole ihan mitään luovuttajatyyppiä. *rakastaa* Amerikan ja ranskan ravurit sekä engl.täysiveriset. Näissäkin on sitä jotakin niin lumovoimaista. Okei olen ihan ravi-ihminen ^^'
No eiköhän siinä ollu. Ja anteeksi, kun tuolleen aloin pölpöttämään vanhoista ja uusisra poneistani^^' Gomen *juttutuulella* |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ma 12 Marras 2007, 14:43 | |
| Itselläni ei ole omaa ponia, mutta olen jonotus listalla yhdelle shettikselle <3 Hyppäsin sillä vasta ekaa kertaa pari viikkoa sitten, kun olin rästillä.( olen hypännyt kyllä monta kertaa sitä aiemminkin) Olen harrastanut ratsastusta jo aika kauan, tai miten nyt ottaa. Voikin päätellä, että olen pieni kokoinen kun ratsastan shettiksellä ja muilla. Itse olen enemmän ratsastus ihminen, mutta kyllä ajoa on tullut kokeiltua ja mukavaa sekin on. Olen ajanut yhden kerran toiveleirillä. Kärryä veti bestikseni hoitsu, ja olimme eri tallilla leirillä missä vakituisesti ratsastamme.Mentiin käyntiä ja pujoteltiin pari tötsää. Yhteensä kaks kertaa. Mielestäni se oli ihan kivaa, mutta olen kuitenkin enemmän ratsastus ihminen. Minä tunnen kaksi shettistä. Toinen on lemppari ponini josta hieman lisää voinkin kertoa: sillä on mukava ratsastaa kun ei ole niin helppo ratsastettava. Joskus kun nostan laukan, niin saatta kesken laukan tehdä äkki pysähdyksen ja vetää kaulansa alas. Tai sittenn ravissa voi yrittää kääntyä ympäri, mutta on silti ihunaa.. Jostakin syystä se ei pidä jos sitä halataan kaulan ympäri, tai miten nyt sanotaan. Toivottavasti ymmärsit. Tonen onkin veikeä poni. Sillä ratsastetaan enää vain leireillä. Joten on aika paljon laitumella. Mutta se poni meneekin laitumen aidan ali ja seikkailee ympäri tallia! Ja tietysti kaikki yrittää saada sitä kiinni ja se hän lähtee pakoon! aarhg... Haluan jo tallille!!! Ratsastus ja ponit <3 Ei jaksa oottaa perjantat ja lauantait ku meen tallille! |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ma 12 Marras 2007, 17:57 | |
| No mine tulin juuri tallilta. Se ponini on kyllä nyt melkoinen karvakasa, kun on tuo talviturkki kasvanut ^^ Sitä on myös kiva pitään puhtaana, mutta kaikkihan se on sen arvoista. Ei voi valittaa.
No minullakin on kokemuksia shettisten äkkipysähdyksistä, kun olen muutaman kerran sieltä alas lennellytkin. No sitten ei vain kuin takaisin satulaan.Tarvitsee myöntää että olen minä pari kertaa tippunut jopa kärryilta, älkääkä kysykö miten se on mahdollista. tarpeeksi kun keskittymiskyky herpaantuu ja poni tekee jotain pöljää, niin maassa sitä ollaan^^ En minä nyt niin hirveästi ole ratsastanut, mutta kaikki perustaidot osaan ja ratsastelen ihan omaksi huvikseni ja treenin monimuotoisuuden takia. Helposti tulloo selkä kipeeksi, jos vain on pelkkää ajoa. Ratsastushan auttaa myös muihin lihaksiin joita ei kärryajossa niin tulekaan käytettyä.
Äh, itse olen ollut tosiaan jo pienestä asti tallilla, kun enoni omisti sellaisen pienen yksityistallin, jossa sitten pyörin viikonloput ja lomat. Hän katsos asui 30 km päässä meiltä. Valitettavasti hän kuitenkin kuoli tuossa parinen vuosi sitten ja entinen ponini tuotiin lähemmäs tänne meitä. No sitten saatiin lähtöpassit yhdeltä tallilta noin vuoden kuluttua, jolloin hieman sen jälkeen vanhempi ponini jouduttiin lopettamaan. No nyt käyn päivittäin sillä tallilla hoitamassa nykyistä pörröistä ystävääni.
No sinähän olet kanssa ihan hevosiin ja poneihin hurahtanut n_n Ne kyllä ovat kauniita ja uljaita otuksia. Mikäs on isoin hevonen jolla olet ratsastanut? Itselläni on ehkä joku 175cm en ole ihan varma, mutta semmoinen kauhean iso lämminverinen. Ei ihan heti haluaisi tippua sieltä ^^ |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ma 12 Marras 2007, 18:06 | |
| Minulla on niin huono hevosien kanssa, ettei viitti ennään oikeastaan olla hevosten kanssa. kun minä tulen talleile ja jotakin tapahtuu. Minulle enemmäkseen tapahtuu onnettomuuksia tippunut hevosen selästä kasi kertaa seinään ja yhden kerran siitä oli tajuton hetken aikaan silloin tipuin hevosen selästä Kay ja se oli suunilleen 170 cm korkea. kuulema parin ystävä ni sanoivat kun tipuin Tytti eestinponilta (aivan upea poni ) Tytin takakavio oli parisen sentiä minun päästäni. Jäin yhden kerran torihevosen Tella tamman alle. Siitä lähtien en ole mennyt ennän maastoon. Kun se tapahtui maastossa. Lempi hevoseni olivat: Con Amor ja hemmon Lento. Kummatkin ovat menehtyneet. Con Amor oli Ensimmäinen hoitohevoseni ja kolme kuuttautta myöhemmin Con Amor menehtyi klinikalla. Syö oli varmankin madot kun sen entinen omistaja ei ollut madottanut tarpeeksi ja kuka omisti silloin madotukset olivat lian myöhää. Hemmon Lento aivan ihana suokki ruuna kennellä oli valtava ravi askeleet. Siitä huolimatta ratsastan jonkun verran edellen ja käydän kahdessa tallista. Mutta koulini hieman estää ratsastusta. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ti 13 Marras 2007, 14:57 | |
| ööh.... Mitäs nyt tässä sepittäisi? No, olen kai mennyt aika isoillakin poneilla. Jossain 148cm pintaa? En oikein tiedä niitten säkäkorkeutta. Mutta isoja ne olivat minulle.
Tunsin kerran yhden ponin nimeltä Kahvi. Ihana poni, joka rakasti ruokaa. (nyt jo eläkkeellä veljensä kanssa.) No se asui kolmen hengen tallissa. Ja siellä sisällä oli tietysti heinää.( Ei vielä oltu jaettu karsinoihin, siis karsinoiden ulkopuolella.) No kaverini talutti sitä tallia päin ja tallin oven suussa se tietysti rynnisi heinien luo ( kaverini oli sitä tietysti pienempi ja poni oli aika iso kokoinen) Joten kumpikohan voitti ve to kilpailun? Kahvi tietysti. No, saimme, sen onneksi helposti karsinaan.
Ja kerran sain viedä Barbie nimisen ponin sisälle. Sopivaa kokoa minulle. isompi silti kuin minä. No seinän vieressä oli taas heinää. ( Barbie asuu isommassa tallissa kuin Kahvi.) No, olin jo varautunut, sillä tiesin että sekin rakasti kovasti ruokaa. Olin ottanut kunnolla kiinni. Mutta se kuitenkin pääsi rynnistämään heinien luo ja nappasi yhdestä heinäpaalista kiinni. No se sai hieman syötävää ja kuinkas ollakkaan heinäpaali tippui sen eteen. No, revin sen suusta heinät pois, en tietenkään saanut kaikkia. Onneksi tallissa ol pari tyttöä, jotka nostivat heinäpaalin pois edestä.
Sitten olin taluttamassa leirihoitsuani pois laitumelta aamulla ( eri tallilla missä ratsastan vakituisesti) No se olikin hullu talutus tallille. Sattumoisin sen laidun oli kauimpaisena. No Välillä se otti ruohoa, jolloin nostin sen pään ja kevyesti läpsäisin. Se oli kiltisti aika kauankin. Ennenkuin se äkkäsi, että se voisi juosta polun toiseen päähän syömään. No se rynnisti ja riimunnaru meni pitkäksi. Kokosin sen ja nostin sen pään. Loppuu matka meni ihan kivasti.
Tuossa oli pari rynnistys kohtaa. Tekin voisitte kertoa kokemuksia, jostain tuollaisita tai tippumuskertomuksia. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ti 13 Marras 2007, 17:34 | |
| Hmm...No ensinnäkin minulla on muutaman kerran käynyt sillai, että olin kaverini kanssa, tätä vanhaa poniani juoksuttamassa, ja sitten herra keksi yhtäkkiä lähteäkin rynnistämään kohti isojen lämppäritammojen aitausta. Minä sitten nyin sen liinan kanssa perässä, mutta ei pysähtynyt. No minä roikuin liinan perässä ja huusin, että kaverini tulisi jelppimään. No hän sitten tuli ja otti jaloistani kiinni ja minä riuhtaisin kovin, jolloin polle kääntyi. Ja ihanasti juuri ennen isojen hevosten aitausta. Äskeisestä tapauksesta nyt oli kylläkin kulunut jo moooonta monta vuottta. Tämä taas tapahtui about neljä vuotta sitten, kun olin ajamassa poniravikorttia. Ajoin harjoituksissa vähän liian lähelle toista ponia, jolloin kaverin ja minun kärryt osuivat yhteen. No poni tietenkin säikähti ja lähti pinkomaan rataa pitkin, ja minä (yllätys yllätys) tiouin rähmälleni maahan, mutta en päästänyt irti ohjaksista. No raahauduin n.60 metriä ponin perässä pää melkein kiinni kärryjen pyörässä, kunnes jostain kummasta sain vihdoin voimia ja sain ponin kääntymään jolloin se lopetti pinkoamisensa. Sitten eikun vaan takaisin kärryille, enkä ollut moksiskaan. Vaatteet sai kyllä sen jälkeen tosin mennä pesukoneeseen Minulle on sattunut näitä kömmähdyksiä niin paljon, että en edes varmaan muista kaikkia. No, hevosten kanssa sattuu ja tapahtuu. Kerran maailman kiltein lämminveri tamma jonka tunnen, niin potkaisi suoraan lonkkaan. En pystynyt viikkoon oikein kävelemään, mutta silti jotenkin sain tallit hoidettua ja enkä ole kyllä lääkärissäkään käynyt. Vaivaa osittain vieläkin. Tästäkin on tosin jo ainakin pari kolme vuotta. Eipä hevosten kanssa koskaan voi olla täysin varma. Ne saattaa saada päähänsä joskus ihan mitä vain, eivätkä edes tee sitä tahalleen. Tamma joka minua potkaisi, niin on yhä varmasti kiltein, koskaan tuntemani hevonen (poneja ei lasketa, sillä omistan itse sen ponin, joka on kiltein koskaan tapaamani poni ^^), mutta se sai jonkin iloisuus kohtauksen ja minä olin (kuten yleensä) vaan väärässä paikassa väärään aikaan^^ No onkos teitä koskaan purrut tai potkaissut hevonen? Minua on purrut niin monet kerrat, että en edes viitsi mainita asiasta sen enempää^^ |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ti 13 Marras 2007, 17:36 | |
| Sain mennä rästillä tunnilla Tytillä. Kaikki ei oikin tykännyt siitä hevonen/poni kuka nyt halua sanoa. Tytti oli todella hyvä hyppäämään ja se oli anut syy mennä Tytillä, jos oli hyppy tunti. Minä sain mennä sillä(kaksi kertaan menin sillä). Loppu vaihella luta tippui katosta maahan. Tytti säikähetli, mutta sain sen kontrolliin, mutta toisen keran en saanut ja tipuin pukki laukasta. iertelin kuperkeikkoja eteen päin. Kun oli pää ylös päin tytin taka kavio oli melkein osumassa minua ja samalla aika olleet ratsastajat sanoivat, että se oli todella lähellä.
Toisessa tallissa Menin Hemmolla eli Hemon Lennolla. Sillä oli valtava ravi askeleet, kun sait pyöreksi hyvin lkulki niin sen ravi tuli isommaksi moni ei oikein tykännyt siitä, mutta minä ihastui entistä enemmän. Sain mennä kolme kertaa ilman satulaa tunnin aikana. Silloin oli helpompi ravavailla kyydissä.
Toisesta tilli rakennuksesta toiseen talli rakennukseen. Matkan aika huomasi Torihevonen Söber ruunan karanneen laitumelta. Menin sanomaan yhdelle henkilö kunnalle siitä ja se ei voinnut uskoa laisinkaan, että sanoin Söber oli karannut ja Misty ruuna söi laitumlla edelleen. Hän tuli katsomaan puhuinko minä totta. Edelleen Söber söi turetta heinää laidun toisella puolella. minä menni toiseen reunnaa ettei pääsi minusta eroon. Söber katsoo toista henkilöä ja antautuu siinä ja anttoi viedä sen laitumelle takaisin. Lautumen ylä aita oli mennyt halki ja Söber on varmaakin hypännyt yli tain kävellen yli. Me kummatkin naroimme lopussa Söberille. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ke 14 Marras 2007, 15:35 | |
| Minua ei olla ikinä pokaistu ja yhden kerran purtukkin. Minun piti tuoda kentälle poni nimeltä Broidi (eläkkeellä jo.) No sitten kun päästiin sisälle vein kaartoon ja jäin odottamaan siihen ratsastajaa. kaverini kiristi satulavyötä ja itse pidin ponista kiinni. No sittense taphtui poni puri minua, tai toisin sanoen otti paidastani kiinni. Hieman tietysti säikähdin mutta pidin silti yhä kiinni. En ollut tiennyt että se puree kun satulavyötä kiristää. Ratsastaja tuli hieman sen jälkeen. Sitten on ollut vaan tämmöistä testausta. Eli hevoset testaavat uskallanko. Yleensä ne vaan luimistelevat tai sitten näyttelevät että puraisevat. Mutta ei ne yleensä tee mitään.
No kerran kun mein yhden ponin karsinaan sisälle jäin siihen oven luokse. ponini rynnistää minua kohti, mutta minä huitaisen ilmaa. Se teki noin vielä kaksi kertaa. Ja kerran yksi poni vaan luimisteli ja rynni luokseni kun katselin sitä. (en ollut karsinan sisällä) No, se lopetti sen lopulta. Minä kyllä tiedän yhden ponin joka puree, mutta on silti kiva. Pitää vaan välillä pitää kiinni, kun jotenkin yrittää sitä opettaa tai jtn...
Tunnen myös yhden potkivan ponin, mutta ei ole potkaissut minua. Mutta ratsastattaessa se potkii kyllä muita poneja jos tulee liian lähell ja satula vyötä kiristättäessä se puree.
Muuten oli kiva mennä rästillä sillä lempiponillani (Jackiellä), kun olin hieman kuullut miten se hyppää. Tekee hiisihypyn. no rästillä hypättiin ravissa ja ei se onneksi minun mielestäni tehnyt hissihyppyjä. Vaan oli ihana hypättäessä.
No, olen ajatellut aloittaa myös vikellyksen, harrastan jo ratsastusta. Mutta en oiken ole löytänyt semmoisia paikkoja. Jossain hämeessä niitä olisi, mutten asu siellä. Vaan tuolta Sipoosta, Helsingistä ja Vantaalta lisi kiva jos semmoinen ois. Tiedätteköte jossain noitten lähettyvillä olevia paikkojaa, Tai jotain muuta mahdollisuutta aloittaa vikellys?
Oletteko te kokeilleet vikellystä? illä tyyleillä olette ratsastaneet? |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ke 14 Marras 2007, 17:24 | |
| Vai, että semmoista. Meidän talilla oli shttis onneksi osittain häippäsi. Sen nimi on Roger siis shettis. Se totella pini shettis ehkä justaja just noin 90cm. Sitten se joutui olemaan tunneilla ja ratsastaja on paljon ismpi henkilö kuin se on, mutta ihanaa oli katsoa kun joku hyppäsi Rogerilla. Ainakin se hyppäsi omasta piituudesta olevia esteitä reippaasti. Pari kertaa olen ratsastunut sillä ja se on ainut shettis millä olen mennyt. Oneksi Rogerin puolesta vietiin pois vaikka se oli tallin maskotti. Akikki pelkäsi Rogeriia vaikka se oli aluksi todella suosittu poni.
En ole kokeillut vikkelystä, mutta haluaisin kokeilla länne ratsastusta. En vain tiedä paikkoja missä voisi alkaa harrastaa länne ratsastusta. mikkelin suunalla oli ainakin yksi semmoinne talli.
Onko jokin muu kokeillut länneratsastusta? |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ke 14 Marras 2007, 17:29 | |
| Joops, hevoset ja ponit aika usein ovat minuakin testanneet. Välillä saatoin tapella entisen ponini kanssa pitkään, varsinkin jos se päätti jämähtää paikoilleen. Tulinen luonne. Luonteesta puheenollen. Mitä luonteenpiirrettä te pidätte hevosessa tärkeänä? Minä itse pidän oikeastaan kaikkea. Kaikkihan ne tietysti ovat erilaisia, ja kaikkia pitää käsitellä ja ymmärtää eri tavalla, mutta silti hevosessa tai ponissa pitäisi olla hieman sitä jääräpäisyyttä ja luonnetta, joskin ei sen sentään tarvitse olla mikään kauhean ilkeä tms. Kiltti, mutta muuten luonteikas ja vapaa.
Minä olen pari kertaa kokeillut hieman lännenratsastusta, ja haluaisin kokeilla ehkä enemmänkin. Kun katsoo niitä taitavia ratsastajia, jotka tekevät täydellistä yhteistyötä hevosen kanssa. Se on nättiä. Samaten koulu. Siinäkin tarvitsee olla melkoinen yhteistyö taito, kummallakin. No minä en oikein tiedä mitään paikkoja, jossa voisi harrastaa vikellystä. Itse en harrasta, mutta kerran pari tunnilla hieman kokeiltiin, siis joskus kaaauan sitten, kun vielä ratsastin. Ei ole ihan minun juttuni ^^ Kyllä se tämä raviruheilu on. Startataan nyt tulevana sunnuntaina ponini kanssa Forssassa. Saa nähdä miten menee, kun lähden sijalta kahdeksan ja kahdenkymmenen metrin takamatkalta.
Entäpäs. Mistä väristä pidätte eniten? Itse rakastan ruunikoita ja kirjavia. Entinen ponini oli rautiaankirjava ja toinen, eli siis tämä nykyinen on ruunikko. Toki pidän oikeastaan kaikista väreistä, mutta nuo ovat ylitse muiden. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ke 14 Marras 2007, 17:48 | |
| Ruunikot ovat ihan kauniita, mutta minulle se riippu kun kaikki ruunikot ovat sävyltän eri lainen. jotkut ruunikon väriset ovat kauniita ja jotkut eivät ole sama asia koskeen kimoa ja rautiasta. appaloosan värinen ihna, mutta siinä on pakko esiintyä suurimmaksi osaksi rruskea pohjaa. Pikimusta on minusta kaunis ja varsinkin Friisiläinne kun on jalassa hapsuja. harmi, että niissä roduissa ei saa esiintyä mitään sukkia tai läsiä. Mustan kimo on ihan kaunis. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ke 14 Marras 2007, 18:01 | |
| Niin, nuo ovat myös kaikki kauniita värejä. Minä rakastan myös hapsujalkaisia ja semmoisia kylmäverisiä ja raskasrakenteisia muutenkin, ja Friisiläisetkin ovat kauniita. Tosiaan eikös se ole jokin niinsanottu virhe hevosessa, jos Friisiläisellä on jotain suurempia merkkejä jaloissa tai päässä. minun mielestäni niillä saa olla ainoastaa pieni tähti otsassa. Se kuka tietää, niin voi kertoa minullekkin n__n |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ke 14 Marras 2007, 18:06 | |
| Pinei tähti saa olla mutta ei mitään läsiä tai piirotoa. Jaloissakaan ei saa olla mitän iso sukka tai sukka. Kylmä veriset ovat ihania ja sitten läppärit ja puoliveriset viimeisinä, mutta riippuu puoliverisen rodust aja rakenteesta hieman.
Kaikki hevoset ovat kaunnita. No kyllä rumeman hevonen/poni ovat osiltaan kauniita. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua To 15 Marras 2007, 12:26 | |
| Wihii, onkos täällä ketään ponihakalaisia ? ;> Itselläni ei ole omaa hevosta mutta hoidan kahta pv-ruunaa (: Millä talleilla käytte? |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua To 15 Marras 2007, 14:09 | |
| Tallilla jossa käyn (husö) voi ratsastaa lännenratastusta. Siellä on jopa lännenratsastus satulat.. www.huso.net Sinne voi mennä katsomaan. Minä tiiän ponihaan, mutta en käy siellä. Luonne: minun mielestäni hevosella pitää olla luonetta. Jääräpäisyyttä,mutta ei ilkeä (ei ainakaan kauheasti). ei automaatti poni, siinä pitää olla edes hieman haastetta. ja sever, kerro sitten niistä raveista kun olet ollut niissä. Lempi värini hevosessa: kirjavat ja kimot. Ihastuttavia värejä. Ne ovat vaan niin kauniita. <3 Ja kun menet tuonne husön sivuille ja klikkaat hevoset. Alin kuva on Jackiestä<3 (lempiponistani sieltä, shettis) |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua To 15 Marras 2007, 15:39 | |
| No, minä en edes ratsasta, vaan oma ponini on eräällä yksityistallilla ja harrastan raviurheilua ^^
Minä rakastan täysiverisiä. Varsinkin englantilaisia. Ne ovat jotenkin niin hienoja ja nopeitakin vielä. Sitten on tietysti nämä kaikenmaailman ranskan ja amerikan ravutrit. Myös tietysti kylmäveriset ja puoliverisetkin ovat ihania, vaikea sanoa mitään kaikista parhainta. Ponit ovat kyllä täytyy myöntää, että kaikki lähinnä sydäntäni. Ja tietysti kerron raveista, kun olen niissä käynyt. Alkaa vaan taas hieman jännittää. Toiset kisat pariin kolmeen vuoteen. Kuukausi sitten oltiin Turussa kisaamassa ja tultiin yhdeksänneksi. Lähdettiin 60 metrin takamatkalta.
No mitäs teidän mielestä? Onko nuo kaiken maailman hevostietokirjat hyödyllisiä? Minusta ne pvat ja toisaalta taas eivät todellakaan. omat tietoni olen oppinut enoltani ja äidiltäni, jotka aikoinaan ajoivat kilpaa ja ovat olleet tekmisissä koko ikänsä hevosten kanssa. Oletteko ajatelleet mitään hevosuraa? Minä olen, joku ehkä raviohjastaja tai vastaava. Ajattelin peruskoulun jälkeen lähteä Ypäjälle, mutta suunnitelmat muuttuivat ja aion lähteä lukioon ja sieltä hakea poliisiksi. No tämä nyt ei liittynyt aiheeseen^^' Tietysti minustahan voisi sitten tulla vaikka ratsupoliisi : D |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua To 15 Marras 2007, 17:59 | |
| Okein pitää katsoa, mutta mun koulu keskellä ei mitään. Koulun jälkeen voin katsoa sinne mennä ratsastamaan länenratsastusta kun se minua kiinostaa. Minä osittain luen hevosten hoitajhaksi, mutta min kuitenkaan perehdy siihen. Ypäjälle on vaikea päästä ja jopa koekin maksaa ja yöpyminen jos nukut sielä. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua To 15 Marras 2007, 19:19 | |
| Totta. Ypäjälle on vaikea päästä ja olen kuullut että sinne otetaan vain (hevostenhoitajan puolelle) 12 ihmistä. Ja aika paljonhan sinne on kuitenkin pyrkijöitä.
Mitä kaikkea olette hevosten/ponien kanssa harrastaneet? Siis esim. mitä kaikkea ratsastusta ja mitä usein teette hevosten tai ponien kanssa, jos vain suinkin voitte? Ja pidättekö kaikista alku- ja loppuhoidoista ja harjauksista sekä hevosten kanssa muuten vain seurustelusta?
Itse rakastan noita kaikkia. Olen mennyt koulua, ja jotain vikellyksen tapaista, sekä lännenratsastusta ja tietysti käynyt maastossa. Esteitä en ole suostunut hyppäämään. Ehkä sitäkin voisi joskus kokeilla. Sitten on tietysti tämä minulle rakas raviurheilu, jota tulee harrastettua melkein päivittäin. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua To 15 Marras 2007, 19:36 | |
| KAiken laista varsinkin kun oli kasi vuotta kesätyössä talilla. Ihastui kärryjen ajoon, mutta huono puoli sielä missä kokeilin Shttis Rogerin kanssa. Tie alue oli jumalattoman pieni ja ravaili autaoparkissa ei edes maneesiin saanut mennä.
Hauskaa oli se, että kun otin valokuvan yhdestä hevosesta ja sen varsasta. se oli niin taulumainen kuva, ja aivan ihana. Myös kolme nuorta hevosta päät olivat vierekkäin boksista ulos katsoen minua. (varsa boksi, kuitekin iso melkein kolme tarhaa vierekkäin. ) Yksi orivarsa piti aina tarjota minulle kaura ja jotain rehu sekoitusta ja samalla paitakin sotkeentui. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ma 19 Marras 2007, 18:13 | |
| Osaat varmaan ottaa hyvin kuvia?^^ Hevosista on mielestäni hirveän vaikea ottaakkin kuvia, kun ne aina liikkuvat ta muuten vaan säntäilevät joka suuntaan.
Nyaah~ Nyt mua vatuttaa. Tulin kisoissa 14. ja porukkaa oli kisoissa 16. Lähdin kahdeksantena tosiaan, mutta se otettiin kerran uusiksi ja ponini lopetti intonsa juoksemisen suhteen ja hölkkäsi loppuajan. Ja sitten siellä vielä muut törppöili...Nooh aina ei voi voittaa^^ Nyt tähdätään joulukisoihin Vermoon 8D |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ti 20 Marras 2007, 14:14 | |
| En oikein tiedä missä Vermo on... X D Hyvin on mulla kartta taidot tallessa. Itse en ole ikinä ole ollut osallistuneena kisoissa, mutta aion varmaankin sitten kesällä ratsastusleirillä osallistua ihan vaan leirikisoihin ja katsoa tykkäänkö kisata... Perjantaina olin tallilla Klo: 4 - 9 asti ja hauskaa oli kavereiden kans. Kuvasin yhtä kaveriani kun oli rästi tunnilla silloin... Ne meni esteitä. Videoista tuli ihan hyviä, mutta kuvat olivat semmoisia mistä oikein ei saanut selvää. Mutta on minulla hienojakin kuvia koneelle ladattuna. Latasin myös videot koneelle ja tein kaverilleni videon synttäri lahjaks. Niin ja lauantaina mentiin ihan vaan pysähdyksiä ja peruutuksia ja menin yhel Tipil. Täässä vaan sitten odottelen perjantaita ja lauantaita. : D öööh... Joo ja voisin itse kysyä, että mikä on lempi askellajinne? Minun on tuo laukka, kun se vaan onniin vauhdikasta, hurmaavaa, jännittää ja kertakaikkiaan ihanaa. Mutta kyllä ne muutkin askellajit on kivoja Entäs pidättekö te tallitöistä? Minusta ne ovat myös kivoja, ei tallilla tule ainakaan aika pitkäksi ja jäähän aikaa siellä muutenkin... Olla kavereiden kanssa esim. Sitäpaitsi onhan hevosen mukavampi olla jos ne tulee hoidettua.. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ti 20 Marras 2007, 16:57 | |
| Kiitos vain osittain harrastan valokuvaamista. Voin jos kyllä laittaa ne näyttille, mutta niitä on vaikea laitta tietokoneelle. Minä sanoi opettajalle yhden kerran minä tulin kuudenneksi shakki kilpailussa. Opettaja onnitteli. Lopuksi sanoin meitä oli kaikiaan seittsemäm osallistujaa. Ihmettelen kuitenkin Niina Koskelaan simultaatissa kolmaneksi kuka kesti kauemaksi. Minä just katsoin eilen Jimin kamalimmat vieot siinä näytettiin ravi kilpailusta. Aivan hirveä tapa turma tuli. Viimeisessä kaarteessa kuka juoksi ensimmäinen ja juoksi loppuun asti. Sen takan olevan hevonen osui edessä olevaa pyörään ja kaatoi siitä sitten. Ohjasta lensi nenulteen. Takana olevat yrittivät väistää, mutta kaikki ei kuiteen kaan onnistu hyvin. Sissäradan puoleella yritti kiertää mutta toinen pyörä osui edessä olevaan ohjastajaan ja siitä he kummatkin tippui. Sisäradalla ohjastaaja lensi sisäradanssa olevaan aitaan ja samoi hevonen, mutt hevonen jatkoi kiihkeästi eteen päin ravissa. Ulkoradalla tuleva ajoi suoraan esimmäisen kaatujan päin. Ulkoradalla oleva hevonen ravasi sen vierässä olevaa parin ohjastan päältä. Kolme ihmistä ja hevosta sairaala tupaan, mutta ihmeelistä on se, että ne tulivat samalle radalle viikon päästä onnettomuudetsa. Vain viisi pääsi maali viivan yli. Sanositten kun menet Teivolle Sever. Minä en oikein pidä tallitöistä, kun jotkut ottavat työn tekijöiden hevosten välisen suhteen. Sen takia kuin pikkuiset lapset saavat hoidella niitä iloissaan ja ratsastaa, vaikka se kuuluisi oikeasti hevostenhoitajille, jos se ei ole ratsastuskoulu. |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ke 28 Marras 2007, 18:02 | |
| aargh.. No, miun lempiponi onkin ehkä risteytys poni, mutta on siinä shettistä. Nyt olen ihan sekaisin. Onko se shettis vai risteytysponi. Taas hyvin hallussa tuo hevostietämys ^^'. ääh. Nyt pitää käyttää jo maneesii ja varpaat meinaa jäätyy. hyrh. hmm. tuota noin seuraavalla ratsastus kerralla mennäänyhä koulua. ja sitten puomeja ja sitten esteitä jihuu! Kuinkakohan isoja hyppäämme. Ajattelin että toisoisin lempiponiani jackiä, mutta se on hiukkasen pieni. Niin riippuu että kuinka korkeita hyppäämme. te viisaammat voitte hieman neuvoa minua ^^ <-- Ei tuossa siis vaan tässä --> juuriharja siis, minulla on kai nyt kaksi juuriharjaa, mutta harjataanko niillä niin kuin hevosen kroppaa. Siis ei jalkoja eikä naamaa vaan selkää, mahaa,kaulaa yms yms..?
Ja sitten lisää pälätystä : D niinpä, eli onko teillä ollut vuokraponia? Ajattelin vaan että saattaisin vuokrata ehkä kesällä jotain shettistä, jos nyt saan edes luvan..
Ööh.. ymssejä tulikin hieman liikaa XD |
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua Ke 28 Marras 2007, 19:17 | |
| Minulla oli vain yhden päivän vuokraponi. En sen jälkeen en aijo vuokrata siitä talista enään. Talli väki ei ollut niin kiva kun se oli muuttumassa todella paljon. Hyvä asia sen kassa opin uskaltamaan mennä toisen kerran maastoon. Se oli kivointa silloin. MInulla on niin ikäviä hevostallia ja varsinkin sen hajua. VAikka minun harjoitus paikkalla olisi Ruskeansuon talli. Missä on on ne kaksi juutin hevosta ja poliisi hevoset. |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Hevoskeskustelua | |
| |
| | | | Hevoskeskustelua | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |
|