Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

PääsivuGalleriaHakuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

Hiljaiset Melodiat (Silent Melody)

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Aida
Kuningaspingviini
Kuningaspingviini
Aida

Viestien lukumäärä : 838
Ikä : 32
Registration date : 11.08.2007

Hiljaiset Melodiat (Silent Melody) Empty
ViestiAihe: Hiljaiset Melodiat (Silent Melody)   Hiljaiset Melodiat (Silent Melody) Icon_minitimeSu 07 Loka 2007, 02:12

HUOM! Hiljaisten Melodioiden pätkät ovat täysin minun käsialaani ja olen tehnyt ne itse. Täällä foorumilla niitä saa vapaasti käyttää. Mutta muualla ei. Ovathan ne kuitenkin minun tekeleitäni. Smile

Jos olet lukenut roolipelin kotisivuilla olevia tiedonpätkiä tarpeeksi tarkkaan olet varmaankin kuullut myös näistä, hiljaisista melodioista.
Kummallakin killalla on omansa, jotka toimivat kuin tunnussanoinan kiltataloihin, tai toisen tunnistamiseksi omaksi kiltalaiseksi. Hiljaiset Melodiat esitetään laulamalla, mutta vain hiljaisella ja kaihoisalla sävyllä.

Aasojen Hiljainen Melodian kerrotaan saaneen alkunsa jumalatar Friggin laulamana, jota Aasojen usko palvoo kovasti. Frigghän oli siis taivaan ja pilvien jumalatar, avioliiton suojelija. Odinin vaimo. Laulussaan hän kertoo tunteistaan Odinia kohtaan, ennen kuin heidän rakkautensa leimahti liekkeihin.

Aasojen:

Salaisimmat tunteeni

Juoksevat tunteeni tuulessa,
huutavat puiden lehdistä.
Näkyvät murheeni sadepisaroissa,
kaipuuni niiden kuultavassa pinnassa.

Vesissä armottomissa,
hukkuvat haaveni saamatta happea.
Rantahiekan simpukoista kuiskailevat rakkauttaan, salaisimmat tunteeni.

Vaanien Hiljainen Melodia on taas uskomusten pohjalta saanut alkunsa jumalatar Freijan laulamana. Ja senhän huomaakin laulun sanomasta, että kukas muukan Freija oli kuin rakkauden ja hedelmällisyyden jumalatar. Laulu kertoo Freijan tunteista Odinia kohtaan, joka myös oli rakastunut tähän. Odinilla ja Freijalla oli jossain vaiheessa myös suhde.

Vaanien:

Kuivuiko rakkaus

Annoin lentosuukon pilviverhoon,
kilmaltelevan veden yli se kantoi
toivoen tavoittavansa sinutkin.

Hiljaisina öinä huudan nimeäsi pimeään,
kuun lomassa saapuvaan aamuun
haluten vain sinun palaavan.

Eikö mikään, edes minä
saa sinua halajamaan kotiin
Kuivuiko rakkaus,
sydämesi aavikoilla